آی تی نیو

آی تی نیو

جدید ترین اخبار آی تی
آی تی نیو

آی تی نیو

جدید ترین اخبار آی تی

تفاوت های ویدیو پروژکتورهایLCD با ویدیو پروژکتورهای DLP

تفاوت های ویدیو پروژکتورهایLCD  با ویدیو پروژکتورهای DLP
برترین تکنولوژی ویدیو پروژکتورها کدام نوع می باشد؟
همان طور که میدانبد دو تکنولوژی اصلی در عرصه ی ویدئو پروژکتور های دیجیتال و پروژکتورهای صفحه کریستال مایع LCD و پروژکتورهای پردازش نور دیجیتال DLP هستند. که این نام ها بر گرفته شده از نوع کارکرد ویدیو پروژکتورها برای تولید تصاویر دیجیتال میباشد . 
برای اینکه شما بدانید کدام یک از این دو تکنولوژی نیاز شما را بر طرف میکند، میبایستی از نحوه ی کارکرد و تفاوت بین آنها مطلع باشید تا راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید که کدام نوع برای شما مناسب تر است.
در اینجا ما تفاوت بین ویدئو پروژکتور های LCD و DLP را برای شما شرح میدهیم 
نحوه ی کارکرد ویدیو پروژکتورهای نوع LCD به چه صورت میباشد؟
پروژکتورهای LCD از طریق منبع نور اصلی که لامپ تصویر نام دارد نور را بروی چندین آینه انعکاس میدهد که آن را به سه رنگ اصلی سبز، قرمز، آبی تجزیه میکند و سپس رنگ ها را از یک منشور عبور میکند که این منشور از سه پنل شیشه ای به رنگ های سبز، قرمز، آبی و به همین منظور است که این نوع ویدیو پروژکتور را  ٣LCD مینامند.
وقتی که نور های تجزیه شده از طریق پنل LCD که همان منشور باشد میشود تک پیکسل ها برای اینکه اجازه بدهند نور عبور کند یا مسدود شود باز و بسته میشود و بعد از آن رنگ های تفکیک شده به کمک یک منشور دیگر به یکدیگر پیوسته و یکی شده و بروی صفحه نمایش ظاهر میشود.
مزایای ویدیو پروژکتورهای ٣LCD  
سه برتری اساسی ویدئو پروژکتور های LCD  درمقایسه با ویدیو پروژکتورهای DLP وجود دارد
١- پروژکتورهای LCD فاقد چرخ رنگ یا ساختمان رنگ میباشد که این امر نشانگر دقت رنگ بالاتری نسبت به تکنولوژی DLP است چرا که پروژکتورهای DLP دارای چرخ رنگ میباشد که باعث کاهش دقت رنگ در تصویر میشود.
٢- پروژکتورهای LCD تصویر واضح تری نسبت به ویدیو پروژکتورهای  DLP دارند البته در رژولوشن های برابر اینگونه میباشد.
٣- اگر در هر دو تکنولوژی یک لامپ با توان مساوی باشد ویدیو پروژکتورهای LCD تصویر روشن تری نسبت به DLP خواهند داشت.
معایب ویدیو پروژکتورهای LCD
بیشتر در هنگام تماشای ویدیو یا فیلم میتوان به معایب LCD پی برد تا نمایش دیتا
١- در پروژکتورهای LCD تصاویر واضح تری تولید و نمایان میشود و فوکوس دقیق تری دارند که یک عیب برای این نوع پروژکتورها میباشد ژیرا فوکوس دقیق تر باعث میشود تا پیکسل های یک تصویر بیشتر نمایان شود و اگر از نزدیک به تصیر نگاه کنید پیکسل ها را میتوانید از یکدیگر تشخیص دهید
٢- شدت روشنایی ( کنتراست ) در پروژکتورهای LCD زیاد خوب نیست و نمیتواند تصاویر کاملا سیاهی را ایجاد کند که با عرضه پروژکتورهای ٣ LCD با رزولوشن بالا کمتر به عنوان یک عیب میتوان نام برد. 
٣- در ویدیو پروژکتورهای LCD به صورت بلند مدت میتوان افت کیفیت را تصویر را حس کرد زیرا در این تکنولوژی از قطعات بیشتری استفاده شده است که تعادل رنگ تغییر کرده و کنتراست کلی کاهش می یابد که جایگذین کردن پنل LCD برای مصرف کننده گران تمام میشود.
نحوی کارکرد ویدیو پروژکتورهای DLP به چه صورت میباشد؟
نحوه ی کار DLP با LCD متفاوت میباشد و از طریق پردازش نور دیجیتال کار میکند که این امر یک تکنولوژی اختصاصی میباشد که توسط شرکت TEXAS INSTRAMENTAIS ابداع و تولید شد.
اکثر ویدیو پرروژکتورهای DLP یک چیپ که شامل پنل های شیشه ای است که نور از آنها عبور میکند دارند و بروی این چیپ ریز آینه های دیجیتالی وجود دارد که که با پیکسل های تکی هیچ مطاقبتی ندارد.
پس از اینکه نور از فیلتر رنگ عبور کرد به چیپ تابیده شده و این ریز آینه ها میتوانند هنگامی که نور بروی چیپ تابیده میشود به عقب و جلو حرکت کنند تا نور تابیده شده از فیلتر رنگ به صورت پیکسل ها ی تکی را به سمت لنز پروژکتور یا دورتر از آن هدایت کند.
برای مشخص کردن رنگ های ویدیو پروژکتورهای DLP یک چرخ رنگ وجود دارد که به آن فیلتر رنگ نیز گفته میشود که سه رنگ اصلی سبز، قرمز و آبی تشکیل شده است و این چرخ رنگ بین منبع نور اصلی و چیپ DMD قرار دارد.

مزایای ویدیو پروژکتورهای DLP
١- بدلیل اینکه این ویدیو پروژکتورها نسبت به LCD فقط چیپ دارند و سایز این نوع  کوچکتر است قابلیت حمل بهتری دارد 
٢- برای تماشای ویدیو و فیلم بهتر از LCD عمل میکند چون که رنگ هلی سیاه عمیق را به خوبی شکل میدهد.
٣- ویدیو پروژکتورهای DLP کمتر از LCD خراب میشود و هزینه تعمیر آن نسبتا کمتر است و بدلیل محکم شدن اپتیک ها برای محیط هایی با گرد و غبار زیاد ایده ال میباشد.
معایب ویدیو پروژکتورهای DLP
١- ویدیو پروژکتورهای DLP در فضاهای بزرگ عملکرد مناسبی ندارد.
٢- پروژکتورهای DLP نسبت به LCD دقت رنگ کمتری دارد.