آی تی نیو

آی تی نیو

جدید ترین اخبار آی تی
آی تی نیو

آی تی نیو

جدید ترین اخبار آی تی

آشنایی با ویروس و اثرات آن‌ها

ویروس ها همواره خطر بزرگی برای ویندوز ها و برنامه های کاربردی رایانه ما هستند، بسیاری از برنامه نویسان و هکران مطرح دنیا با هدف نفوذ در اطلاعات شخصی کاربران در سراسر دنیا دست به طراحی نرم افزارهای جالب و جذاب و غبیته ویرانگر می زنند. در ادامه با ویروس های رایانه ای، روش های انتقال ویروس و غیره اشنا میشوید. 

· آشنایی با ویروس و اثرات آن‌ها

به برنامه‌های مخرب کوچکی که مخفیانه وارد کامپیو‌تر می‌شوند و باعث ایجاد اختلال در کامپیو‌تر شما می‌شوند، ویروس (Virus) می‌گوییم.


- روش‌های انتقال ویروس به کامپیو‌تر
۱- انتقال ویروس از طریق انواع حافظه قابل حمل:

ویروس‌ها ممکن است از طریق کپی کردن مخفیانه خود بر روی حافظه‌های جانبی قابل حمل مانند فلش دیسک، CD، دیسک نرم و غیره به کامپیو‌تر دیگری منتقل شوند. با اتصال این حافظه‌های جانبی آلوده به ویروس به کامپیو‌تر، ویروس منتقل شده و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

۲- انتقال ویروس از طریق شبکه:

اگر کامپیو‌تر شما در یک شبکه است باید دقت زیادی داشته باشید زیرا زمانیکه یکی از کامپیوتر‌های شبکه ویروسی شود ممکن است ویروس از طریق شبکه همه کامپیو‌تر‌ها را آلوده کند.

۳- انتقال ویروس از طریق اینترنت:

ویروس‌های اینترنتی به عنوان نسل جدیدی از ویروس‌ها مطرح شدند. این نوع ویروس‌ها سریع‌تر از ویروس‌های دیگر در سطح دنیا انتشار می‌یابند.

این نوع ویروس‌ها ممکن است از طریق پست الکترونیک یا از طریق دریافت فایل از اینترنت (Download) و... به کامپیو‌تر منتقل شوند.



· آشنایی با نرم افزارهای ضد ویروس (Anti – Virus)

برنامه‌های ضد ویروس، یکی از ابزارهای جلوگیری از ویروسی شدن کامپیو‌تر می‌باشد. این برنامه‌ها فایل‌هایی که آلوده به ویروس شده را شناسایی و ویروس را از روی کامپیو‌تر حذف می‌کنند.

در زیر برخی از معروف‌ترین و متداول‌ترین نرم افزارهای ضد ویروس (Anti Virus) به شما معرفی می‌شود.

· Microsoft Security Essentials

· ESET NOD۳۲ Antivirus

· Kaspersky Antivirus

· McAfee Virus Scan

· Norton Antivirus

· Bit Defender Antivirus

· Panda Antivirus

· AVG Antivirus

· Avira Antivirus

· Dr. Web